Panorama Hotell & Resort ønsker å formidle at vi har stort fokus på smittevern, og følger opp alle smittevernstiltak som kommer fra FHI. Vi følger også med på utviklingen/ eventuelle ekstra restriksjoner i vår kommune.

Ellers så håper vi at dere holder dere friske i tiden som kommer.

Her følger litt informasjon om hvilke tiltak vi gjør med utgangspunkt i regler og råd fra myndighetene samt retningslinjer fra NHO Reiseliv.

Oppdatert: 16.03.2021


Generelt om hotellet:

  • Beliggenhet ute i det fri, lite folk og færre kontaktpunkter.
  • Godt utvalg av store møte- og selskapslokaler hvor det er enkelt å holde god avstand.
  • God plass ved ankomst i foaje og resepsjon. 
  • Store uteområder ved restaurant, bar og ved flere lokaler.
  • Aktiviteter i eget friluftsområde som i all hovedsak brukes av hotellets gjester. 

Generelle smitteverntiltak på hotellet:

  • Hele hotellet er grundig rengjort og følges opp videre med skjerpede rutiner og hyppigere rengjøring.
  • Økt fokus på håndhygiene.
  • Antibac er tilgjengelig i hotellets fellesarealer og på toalettene.
  • Berøringspunkter desinfiseres daglig/mellom hver gjest på rommene.
  • Det er utarbeidet særskilte rutiner i hver avdeling for hvordan smittevern skal ivaretas.
  • Tydelig informasjon om hygienetiltak.
  • Vi tilrettelegger for at gjester alltid kan holde 1 meters avstand til hverandre.
  • Ansatte med luftveissymptomer får ikke komme på jobb.
  • Gjester med luftveissymptomer må dessverre reise hjem.
  • Vi ønsker å unngå kontantbetaling på hotellet.

Dette kan du gjøre for å forebygge smitte:

  • Hyppig håndvask.
  • Benytte deg av antibac stasjonene.
  • Holde avstand til andre gjester som ikke er i din familie.
  • Unngå å hoste eller nyse på andre.
  • Unngå unødvendig berøring.

ARRANGEMENT

Nasjonale tiltak. Oppdatert: 16.03.2021. 

  • Maks ti personer på private sammenkomster utenom i eget hjem, som for eksempel en bursdag i leid lokale.
  • Maks ti personer på innendørs arrangement, likevel 100 personer hvor alle i publikum sitter på faste tilviste plasser.
  • Maks 50 personer på innendørs idrettsarrangement for barn og unge under 20 år som kun samler deltakere fra samme kommune.
  • Maks 200 personer på arrangementer utendørs, likevel 3x200 personer hvor alle i publikum sitter på faste tilviste plasser.
  • Servering av alkohol kun til de som får servert mat, skjenkestopp kl 22.00.
  • Oppdekking med 1 meters avstand mellom gjester utenfor samme husstand.
  • Vi oppfordrer alle, til enhver tid under arrangementet, å overholde 1-metersregelen. Man bør ikke ha flere gjester ved bordet enn hva det er dekket til.
  • Hvert bordoppsett er optimalisert etter informasjon fra arrangør for å ivareta smittevern på best mulig måte.
  • All alkohol serveres ved bordet.
  • Ved buffetservering organiserer vi gruppevis.

Vi følger opp alle våre arrangementer, og vil komme med de eventuelle restriksjoner som måtte vedrøre deres arrangement så snart det måtte foreligge grunner som tilsier dette.


RESTAURANT OG BAR
  • Servering av alkohol kun til de som får servert mat.
  • Skjenkestopp kl. 22.00.
  • Minst én meters avstand mellom gjester utenfor samme husstand.
  • Sitteplasser for alle gjester, kun bordservering av alkohol.
  • Det skal registreres kontaktopplysninger til de gjestene som samtykker til det.

VELVÆREAVDELING
  • Adgang kun for boende gjester.
  • Vi henstiller til å dusje på rommet istedenfor i garderobene.
  • Vi gjør ekstra renhold hver dag.
  • Alltid tilgjengelig håndsprit sentralt i avdelingen.
  • Husk god håndhygiene og 1-metersregelen.
  • Sitt på håndkle i solstol, sofa og badstue.
  • Legg alltid skittent håndkle i egen beholder.

HOTELLROM

Alle våre rom er ryddet og rengjort i henhold til gjeldene regler for smittevern. Vi rengjør med desinfiserende midler på alle berørings- og overflater. Alt av sengetøy og håndklær byttes mellom hver gjest – selv om det ikke har vært i bruk.


AKTIVITETER

Camp Panorama:

  • Vi har håndsprit i løypen, på hver post. Vi passer på at alle spriter hender før aktiviteten starter. 
  • Vi rengjør alle kontaktflater etter hver gruppe.
  • Samtlige aktiviteter foregår i friluft med mye plass rundt, og gode muligheter for avstand. 

RIB:

  • Alle gjester for utdelt gratis buff/hals.
  • Dressene blir satt i karantene etter hver bruk.
  • Vi henstiller gjestene til å bruke egne briller.
  • Skibriller sprites og blir satt i karantene etter hver bruk.
  • Vestene sprayes med desinfeksjon etter hver gang.


Vi henstiller alle våre gjester til å overholde overnevnte tiltak, og ønsker deg hjertelig velkommen til et trygt opphold hos oss!